FANDOM

ChelseaLondon.jpg
Sklad chelsea.jpg

Skład z roku 2012

Chelsea Football Club (również znani jako The Blues oraz wcześniej The Pensioners) – angielski klub piłkarski, założony w 1905 roku w zachodnim Londynie przez dwójkę przedsiębiorców Gesa Marsa oraz Fredericka Parkera. Chelsea gra obecnie w najwyższej piłkarskiej klasie rozgrywkowej w Anglii - Premier League, w której spędziła zresztą znaczną większość swojej historii. Na lata świetności klubu z zachodniego Londynu przypadają dwa okresy: lata 60te oraz wczesne 70te, oraz drugi okres: późne lata 90te do dzisiaj. Klub jest 3-krotnym mistrzem Anglii (1955, 2005, 2006), 4-krotnym zwycięzcą Pucharu Anglii i Pucharu Ligi Angielskiej oraz 3-krotnym zwycięzcą w rozgrywkach o Tarcze Wspólnoty. Klub z Londynu odnosił także sukcesy w Europie m.in. 2 razy wywalczenie Pucharu Zdobywców Pucharów i raz Superpucharu Europy. Obecnie właścicielem Chelsea jest rosyjski multimiliarder Roman Abramowicz.

Tradycyjny strój Chelsea to niebieska koszulka i białe spodenki. Tradycyjnym herbem klubu jest lew. Według statystyk londyński klub jest jednym z najbardziej wspieranych zespołów w Anglii. Oblicza się, że w samej Wielkiej Brytanii ma 4 mln fanów.

W sezonie 2012/2013 wygrali Ligę Europejską, tym samym przchodząc do historii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki