FANDOM

Filippo Inzaghi, ps. "Pippo",
Filippo inzaghi-340
"Superpippo" (ur. 9 sierpnia 1973 w Piacenzie) – włoski piłkarz, obecnie napastnik A.C. Milan.

Kariera klubowa edytuj

Filippo Inzaghi rozpoczął swoją karierę w drużynie rodzinnego miasta – Piacenzy Calcio. Występował wtedy w kilku zespołach włoskiej Serie A. Kariera piłkarza została prawie udaremniona, gdyż doznał poważnego złamania prawej nogi.

  • W 1997 otrzymał tytuł króla strzelców włoskiej ekstraklasy z dorobkiem 24 goli.
  • 23 maja 2007 został uznany bohaterem finału Ligi Mistrzów zdobywając dwie bramki dla Milanu.
  • Był rekordzistą pod względem liczby strzelonych bramek w europejskich pucharach (aktualnie 70 goli). Niestety, został wyprzedzony przez Raúla Blanco, który posiada 72 bramki.

Kariera reprezentacyjna edytuj

Jako reprezentant Włoch występował w finałach mistrzostw świata w 1998, 2002 i 2006 oraz Mistrzostw Europy 2000.

Podczas Euro 2000 strzelił dla swojej reprezentacji 2 gole. Łącznie dla Włoch zagrał 57 razy, zdobywając 25 bramek. Po Euro 2008 zakończył karierę reprezentacyjną.

Kariera trenerska edytuj

Od 24 lipca 2012 roku pełni funkcję trenera młodzieżowego klubu Allievi Nazionali.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki