FANDOM

Filippo Inzaghi, ps. "Pippo",
Filippo inzaghi-340
"Superpippo" (ur. 9 sierpnia 1973 w Piacenzie) – włoski piłkarz, obecnie napastnik A.C. Milan.

Kariera klubowa edytuj

Filippo Inzaghi rozpoczął swoją karierę w drużynie rodzinnego miasta – Piacenzy Calcio. Występował wtedy w kilku zespołach włoskiej Serie A. Kariera piłkarza została prawie udaremniona, gdyż doznał poważnego złamania prawej nogi.

  • W 1997 otrzymał tytuł króla strzelców włoskiej ekstraklasy z dorobkiem 24 goli.
  • 23 maja 2007 został uznany bohaterem finału Ligi Mistrzów zdobywając dwie bramki dla Milanu.
  • Był rekordzistą pod względem liczby strzelonych bramek w europejskich pucharach (aktualnie 70 goli). Niestety, został wyprzedzony przez Raúla Blanco, który posiada 72 bramki.

Kariera reprezentacyjna edytuj

Jako reprezentant Włoch występował w finałach mistrzostw świata w 1998, 2002 i 2006 oraz Mistrzostw Europy 2000.

Podczas Euro 2000 strzelił dla swojej reprezentacji 2 gole. Łącznie dla Włoch zagrał 57 razy, zdobywając 25 bramek. Po Euro 2008 zakończył karierę reprezentacyjną.

Kariera trenerska edytuj

Od 24 lipca 2012 roku pełni funkcję trenera młodzieżowego klubu Allievi Nazionali.