FANDOM

Mauro Roberto Cantoro (ur. 1 września 1976 w Ramos Mejia), piłkarz argentyński, zawodnik Wisły Kraków, pomocnik. Mierzy 179 cm i waży 78 kilogramów.

Karierę piłkarską rozpoczynał w drużynie CA Vélez Sársfield Buenos Aires, w której grał w latach 1994 - 1997. Z tym klubem zdobył mistrzostwo Argentyny i Copa Libertadores. Od wiosny 1997 do 1999 roku grał w peruwiańskim Club Universitario de Deportes, który zdobył z nim w składzie 2 mistrzostwa Peru. W boliwijskim Club Blooming Santa Cruz przebywał wiosnę 2000. Sezon 2000/2001 spędził w ojczyźnie, grając w AMSyD Atlético de Rafaela Santa Fe. Na wiosnę 2001 jako pomocnik przeszedł do krakowskiej Wisły z włoskiego Ascoli Calcio. Wraz z Wisłą świętował szereg sukcesów - mistrzostwo Polski 2003, 2004 i 2005, wicemistrzostwo 2002 i 2006, Puchar Polski w 2002 i 2003. Jego pseudonim piłkarski to El Toro (hiszp. - byk). Od marca 2005 stara się o polskie obywatelstwo. Jest jednym z ulubieńców kibiców Białej Gwiazdy co bardzo spontanicznie im odwzajemnia podczas meczów krakowskiej drużyny. Obecnie jest związany kontraktem z Wisłą do 2009 r. W polskiej lidze zagrał w 86 spotkaniach, w których strzelił 7 bramek. Zadebiutował 26 października 2001 r.

W 1993 roku reprezentował Argentynę podczas mistrzostw świata do lat 17 w Japonii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki